Menu Zamknij

Systemy głosowe – jak działają?

Systemy głosowe działają na zasadzie wymiany danych, która odbywa się wyłącznie poprzez komendy głosowe pomiędzy systemem a operatorem.

Operator jest wyposażony w przenośny terminal zamocowany na pasku lub w kaburze, a także w zestaw słuchawkowy, przez który wysłuchuje komendy wydawane przez system. Ten sam zestaw służy mu ponadto do odpowiadania – tak, by płynnie potwierdzać realizację poszczególnych operacji.

Przykładowo, realizacja zadania kompletacji zwykle wygląda wg następującego schematu: operator pobiera zlecenie do realizacji – system wskazuje lokalizację – operator po dotarciu na miejscu  potwierdza lokalizację – system wskazuje ilość/wagę do pobrania – operator potwierdza ilość/wagę oraz ewentualnie inne wymagane dane – system wskazuje kolejną lokalizację.

W sytuacji gdy jest potrzebne wprowadzenie dłuższego ciągu znaków np. kod etykiety wysyłkowej, numer partii lub numer seryjny, to można wprowadzić dla tych sekwencji – ale tylko dla tych konkretnych – skanowanie (poprzez terminal lub przy pomocy dodatkowego skanera nadgarstkowo-napalcowego).

Systemy głosowe – składniki systemu

Cały system składa się zatem z czterech elementów. Po pierwsze z terminala, czyli z przenośnego komputera, który przetwarza komunikaty systemu na komendy i komunikaty głosowe operatora na akcje w systemie. Po drugie, z zestawu słuchawkowego, stanowiącego tu  specjalistyczne połączenie układu mikrofonów i głośników, docenianego szczególnie w wymagających warunkach środowiska magazynowego. Po trzecie, z biznesowego oprogramowania, odpowiadającego za realizację i kontrolę zadań (np. zleceń kompletacji). I wreszcie: po czwarte, z administracyjnego oprogramowania, na które składa się konsola do administrowania, zarządzania i monitorowania urządzeń i użytkowników.

Co mówią o nas nasi klienci

Masz pytania? Napisz do nas:


    Product Manager Systemów Głosowych

    Andrzej Wąwoźny

    Product Manager Systemów Głosowych